Veelgestelde vragen
Op deze pagina kun je de meeste antwoorden op je vragen vinden. Voer je zoekterm in of blader naar beneden op de pagina. Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden, neem dan contact op met je CTB
Z |
---|
Zelf-assessmentIn het leerhuis gedelegeerde toetser, in de leerroute gedelegeerde toetser en de leerroute instructeur vind je twee keer het onderdeel "zelf-assessment, 360 graden feedback". In het begin van de leerroute wordt dit gebruikt als diagnostisch instrument. Dit betekent dat het gebruikt wordt om zicht te krijgen op de ontwikkeling van de competenties. De cursist en een aantal personen vanuit zijn werkomgeving vullen onafhankelijk van elkaar dit 360 graden feedbackformulier in. Dit geeft aan waar de cursist staat in de competentie ontwikkeling. De cursist verzamelt de ingevulde formulieren, tijdens een gesprek met de eigen manager of een collega worden de formulieren vergeleken en geanalyseerd. Tijdens dit gesprek kan het zelfbeeld vergelijken met het beeld dat mensen in de omgeving hebben en krijgt de cursist inzicht in je zwakke en sterke punten. Naar aanleiding hiervan kunnen leerdoelen geformuleerd worden. Aan het eind van de leerroute wordt het zelf-assessment gebruikt als een beoordelingsinstrument. Dit betekent dat het gebruikt wordt om zicht te krijgen op de ontwikkeling van de competenties. De cursist en enkele personen vanuit de werkomgeving, vullen onafhankelijk van elkaar dit 360 graden feedbackformulier in. De cursist verzamelt de ingevulde formulieren en vergelijkt ze en stelt een einddocument op, welke samen met de uitgewerkte PLP-opdrachten naar de docent van het LHGT van het CTB wordt gestuurd. Deze, analyseert en beoordeelt aan de hand van een scorelijst het zelfassessment waarna de docent van het LHGT van het CTB een bindend advies geeft. Als dit advies positief is, vinkt de docent LHGT dit onderdeel af in het LMS. Hiermee is de leerroute beëindigd en vult de cursist de eindevaluatie in, waarna de verklaring van bekwaamheid kan worden gedownload. |